miercuri, 29 iulie 2020

Ce inseamna jobul ideal?



Citeam intr-una din zilele trecute, un anunt de angajare care suna cam asa: "daca esti zen si mananci business pe paine am putea fi colegi...", apoi urma o lista lunga de task-uri si, mai ales, o lista lunga de abilitati (skills).

Ma gandeam cum ar fi daca daca ne-am regasi in toate sarcinile de la job, atunci  sigur am lucra cu pasiune, am fi mai creativi si, desigur, "am manca pe paine business" pentru ca nici nu ne-am da seama ca, de fapt, noi muncim 😉.

Dar cand v-ati gandit, chiar in joaca, la job-ul ideal? 

Multi iau in calcul mai intai salariul pe care l-ar primi, dar nu acesta este singurul criteriu cand alegem un job. Alegerile noastre ar trebui sa tina cont si de suflet, nu doar de ego.

Astfel, "to do list-ul" va contine, de fapt, o lista a pasiunilor, a dorintelor si a talentelor dumneavoastra, care sa va ajute sa faceti puzzle-ul.

In cartea sa, "Jocul interior si Munca", Timothy Gallwey mentiona ca exista o convingere comuna ca munca nu inseamna ceva placut, ci trebuie sa "tragi din greu". Autorul invita la evaluarea muncii pe o scara de la unu la zece, unde zece reprezinta senzatia de bucurie atunci cand muncesti, iar 1 este nefericirea la locul de munca. Urmatorul pas este sa iti pui doua intrebari: 

"Ce contribuie la sentimentul meu de bucurie din timpul muncii?"

si

"Ce contribuie la sentimentul meu de nefericire din timpul muncii?"

Nu va grabiti, antrenati-va mintile sa gasiti informatiile importante pentru voi. Experimentati placerea de a identifica lucrurile care va aduc bucurie. 

Tineti cont si de partea de invatare si de dezvoltare in evolutia dumneavoastra. Intrebati-va: ce abilitati as putea sa imi perfectionez care sa ma ajute sa ating un nivel mai inalt de performanta?

Ca sa va pastrati atitudinea vesela si fara griji atunci cand lucrati la elaborarea acestei liste, puteti completa cu expresia: "Nu ar fi placut daca....". 

Proiectati diferite "imagini mentale", ca si cum va uitati la un film in care sunteti in rolul principal, ati scris scenariul si, in acelasi timp, sunteti si producatorul si regizorul filmului.

Acest exercitiu va ajuta sa deveniti constienti de interesele si dorintele dumneavoastra. Faceti-l cat mai des! Veti avea mai multe sanse sa evoluati, decat sa perseverati intr-o directie gresita!

Nu e simplu, dar job-ul ideal exista! Mai multe detalii gasiti in pagina Ateliere.

 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu